Takmičare ocenjuje žiri sastavljen od istaknutih međunarodnih i domaćih instrumentalista i pedagoga. Član žirija koji je u srodstvu sa kandidatom ili je u trenutnom profesionalnom kontaktu sa kandidatom ne može da ocenjuje tog kandidata. Takmičar koji izvodi program duži od propisanog može biti prekinut tokom izvođenja.
Nakon završetka takmičenja svakom takmičaru biće omogućen kontakt sa članovima žirija. Odluke žirija su konačne i neopozive.
Članovi žirija VI Takmičenja „Anton Eberst“ su (po abecednom redu):
- JANOS BÁLINT (Mađarska)
- HAN GUOLIANG (Kina)
- LJUBIŠA JOVANOVIĆ (Srbija)
- LAURA LEVAI AKSIN (Srbija)
- NATAŠA MARIĆ (Nemačka)
- MATEJ ZUPAN (Slovenija)
Janoš Bálint rođen je 1961. godine u Budimpešti. Diplomirao je na Akademiji “Franc List” u Budimpešti 1984. Pobednik je takmičenja u Lajpcigu, Marknurkirhenu i Ankoni.
Bio je solo flautista Simfonijskog orkestra Mađarskog radija i televizije, Svetskog orkestra “Pro Mondo Uno” i Mađarske nacionalne filharmonije. Osnivač je i direktor ”Dopler Instituta” u Budimpešti. Deluje kao profesor na Visokoj školi za muziku u Detmoldu (Nemačka), Franc List Akademiji u Budimpešti (Mađarska) i Muzičkoj akademiji u Kragujevcu (Srbija). Svake godine održi 10 do 12 majstorskih kurseva širom sveta.
Kao solista nastupao je u gotovo svim evropskim državama, kao i u SAD, Japanu, Tajvanu, Koreji i Izraelu. Snimio je 24 CD-a za muzičke kuće “Capriccio” (Nemačka) , “Hungaroton” (Mađarska) i “Naxsos”. Bio je član žirija na takmičenjima u SAD, Japanu, Italiji, Poljskoj, Austriji, Mađarskoj, Jugoslaviji (Srbiji). 2008. godine dodeljena mu je nagrada Ministarstva kulture i obrazovanja Mađarske „Franc List”, koja je najprestižnije mađarsko priznanje za muzičko izvođaštvo.
Han Guoliang uživa reputaciju “jednog od najistaknutijih flautista u svetu”. Diplomirao je na Centralnom konzervatorijumu muzike u Pekingu u klasi prof. Vang Jongksina. 1988. godine dodeljena mu je stipendija za magistarske studije na Umetničkoj školi Bostonskog univerziteta. Nakon završetka studija svirao je u mnogim američkim orkestrima istovremeno osvajajući nagrade na domaćim i međunarodnim takmičenjima flautista. Usavršavao se kod čuvenog flautiste Žan Pjer Rampala i drugih profesora svetskog renomea.
Poslednjih godina nastupao je u Evropi, Okeaniji, SAD-u i Aziji. Svirao je resitale, radio kao profesor flaute na Centralnom kineskom konzervatorijumu muzike i nastupao kao prvi flautista Kineskog nacionalnog simfonijskog orkestra. Kao član ovog orkestra sarađivao je sa čuvenim dirigentima poput Šarla Dutoa, Isaka Šterna, Jehudija Menjuhina, Seiđija Ozave, Mstislava Rostropoviča, Li Delona, Mišela Plasona i drugih, nastupajući u Kini i u inostranstvu.
Tokom proteklih 20 godina ostvario je veliki broj izuzetno zapaženih snimaka i sarađivao sa nekoliko istaknutih kineskih kompozitora. Takođe je učestvovao u radu žirija na muzičkim takmičenjima u zemlji i u inostranstvu.
Han Gujiang je trenutno zaposlen kao profesor flaute na Centralnom kineskom konzervatorijumu muzike i kao prvi flautista Kineskog nacionalnog simfonijskog orkestra, a istovremeno deluje i kao predsednik Udruženja flautista Kine.
Ljubiša Jovanović je diplomirao i magistrirao u Beogradu u klasi prof. Miodraga Azanjca, nakon čega odlazi na dvogodišnje usavršavanje kod prof. Kristijana Lardea u Pariz, gde je dobio „Diplome Superieur de Concertiste“ 1983. godine. Njegova dugogodišnja saradnja sa jednim od najvećih muzičara sadašnjice, flautistom Orel Nikoleom, pomogla mu je da realizuje brojne resitale i koncerte kamerne muzike za flautu u rasponu od baroka do savremene muzike. Svirao je na svim značajnim festivalima u Jugoslaviji, kao i u Francuskoj, Švajcarskoj, Italiji, Austriji, Nemačkoj, Rusiji, Rumuniji, Velikoj Britaniji, Alžiru, Finskoj, Argentini i Norveškoj.
Osvojio je Prvu nagradu za interpretaciju na Internacionalnoj godišnjoj tribini kompozitora, u Sremskim Karlovcima i Novom Sadu, 1992. i 1998. godine, “Zlatni Beočug” za umetnička dostignuća 1992. godine, godišnju nagradu Udruženja muzičkih umetnika Srbije, iste godine, kao i nagradu Beogradskog fonda za kulturu za najbolje koncerte u Beogradu 1987, 1989, 1991. i 1992. godine. Dobitnik je Zlatne medalje Beogradske filharmonije povodom 75 godina osnivanja ove institucije, nagrade grada Beograda 2008. godine i nagrade „Sveti Sava“ koja se dodeljuje za unapređenje nastave. Stalni je član Ansambla za novu muziku i trija “Anima” (zajedno sa Natašom Veljković, klavir i Sandrom Belić, violončelo), a tokom dugog niza godina neguje saradnju sa istaknutim pijanistom Aleksandrom Serdarom.
Tokom 25 godina radio je kao solo flautista orkestra Beogradske opere i baleta, Simfonijskog orkestra Radio Televizije Beograd i Beogradske filharmonije. Trenutno deluje kao predsednik orkestra „Camerata Serbica“.
Redovni je profesor flaute na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu i Muzičkoj akademiji na Cetinju, gde je u periodu od 1998. do 2002. godine bio šef odseka za duvačke instrumente. Od 2002. godine je prodekan za umetnički rad i međunarodnu saradnju na FMU u Beogradu.
Laura Levai Aksin (Srbija) je rođena u Subotici. Diplomirala je i magistrirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Marijana Egića. Studije je nastavila u Parizu u klasama prof. Klod Lefebrea i prof. Patrika Galoa. Usavršavala se na brojnim majstrorskim kursevima kod renomiranih solista i pedagoga.
Dobitnica je prvih i specijalnih nagrada na republičkim i saveznim takmičenjima. Laureat je takmičenja Muzičkih umetnika Jugoslavije u Zagrebu. Na šestoj Međunarodnoj tribini kompozitora u Beogradu dodeljena joj je Prva nagrada za interpretaciju savremenih dela.
Nastupala je kao solista sa mnogim simfonijskim i kamernim orkestrima u zemlji i inostranstvu. Održala je veliki broj resitala i kamernih koncerata u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Francuskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Holandiji, Nemačkoj, Švajcarskoj, Italiji, Mađarskoj, Slovačkoj, Češkoj, Rusiji, Portugalu, Grčkoj, Izraelu.
Svirala je na značajnim festivalima: NOMUS, Zagrebački bijenale, Glazbena tribina u Opatiji, Muzičke svečanosti u Subotici i Somboru, Letnji festival u Herceg Novom, Grad teatar u Budvi, Flauta Fest u Beogradu, BELEF, Europhonija u Zagrebu, Sabato Serra u Torinu (Italija), Kotor Art festival, Pariska jesen, Festival modernih umetnosti u Berlinu, Festival evropske avangarde u Lajpcigu, Festival d’Avignon (Francuska), Festival flauta u Bekešu (Mađarska), festivalima u Patrasu i Afitosu (Grčka).
Laura Levai Aksin se uspešno bavila i orkestarskim muziciranjem kao solo flautistkinja orkestra Opere Srpskog narodnog pozorišta, Vojvođanskog simfonijskog orkestra i kamernog orkestra Camerata Academica (Novi Sad) i ansambla za novu muziku Musica viva. Za vreme boravka u Francuskoj bila je član ansambla Formatio, Theatre Jel i orleanskog Orkestra flauta. Član je trija flauta Density i duvačkog kvinteta Synergia 5. Već tri decenije sarađuje sa pijanistkinjom Iris Kobal.
Snimala je za mnoge radio i TV centre u regionu, Mađarsku TV, Češku RTV, RTV Dortmund i RAI. Izdala je kompakt diskove za Recommended Records iz Londona, EOS it Graca, Visio Mundi, SKC iz Novog Sada itd.
Bavi sa pedagoškim radom kao redovni profesor flaute na Akademiji umetnosti u Novom Sadu i Akademiji umetnosti u Banja Luci. Održala veliki broj majstorskih kurseva, a kao član žirija prisutna je na međunarodnim i domaćim takmičenjima i festivalima.
Nataša Marić je rođena u Novom Sadu, gde je završila Muzičku školu u klasi mr Radmile Rakin-Martinović. Diplomirala je 1992. godine na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi mr Marijana Egića. Studije nastavlja u Karlsrueu (Nemačka) kod prof. Renate Grajs-Armin, a zatim u Bazelu (Švajcarska) kod prof. Feliksa Renglija, gde 2001. godine dobija diplomu soliste. Slede još i studije kamerne muzike (duvački kvintet) u klasi klarinetiste Volfganga Mejera.
Tokom školovanja i studija u Novom Sadu, bila je dobitnik više prvih nagrada na pokrajinskim i saveznim takmičenjima bivše Jugoslavije. Osim toga dobitnica je i nagrada na internacionalnim takmičenjima u Bajrojtu (Nemačka) 1997. godine i „Sankyo“ takmičenju u Bazelu 1999. godine. Od 1999. do 2001. godine bila je solo flautistkinja u Filharmonijskom orkestru u Frajburgu, a zatim 2001. godine i u kamernom orkestru „Pomeriggi Musicali“ u Milanu. Od tada radi kao slobodan umetnik. Svirala je u brojnim orkestrima u Nemačkoj (SWR – Frajburg, Kammerphilharmonie – Hajlbron, Stuttgarter Kammerorchester…). Istovremeno je započela intenzivno da se bavi modernom muzikom i nakon brojnih nastupa sa raznim ansamblima ( Ensemble Resonanz – Hamburg, Ensemble Ascolta – Štutgart, Collegium Nuovum – Cirih, KNM – Berlin) postaje 2006. godine prva flautistkinja u ansamblu „Contrechamps“ u Ženevi, gde je bila stalni član do početka 2011. godine. Sarađuje sa mnogim značajnim kompozitorima današnjice kao sto su Hajnc Holiger, Mišel Žarel, Helmut Lahenman, Beat Furer, Tristan Murail itd. Poslednje 3 godine redovno gostuje kao prva flauta u ansamblu „Klangforum“ iz Beča. Osim toga, ove sezone je bila više puta gost u Kraljevskom „Concertgebouw“ orkestru u Amsterdamu i „Mahler kamernom orkestru“. Dirigenti sa kojima je sarađivala su između ostalog Hajnc Holiger, Pijer Bulez, Džonatan Not, Kent Nagano, Danijel Harding i Maris Jansons. Kao solista i kamerni muzičar nastupala je na brojnim festivalima širom Evrope ( Musica Strassbourg, Wien Moderne, Ars Brusselex, Musik Berlin, Schleswig- Hollstein Musikfestival, Festival Musique d’automne Paris…).
Aktivno se bavi i pedagoškim radom. Od 2006. godine radi kao asistent kod prof. Gunild Ot u Esenu. U letnjem semestru 2007. bila je pozvana da radi kao gostujući profesor na Akademiji u Majncu od strane prof. Dejana Gavrića. Trenutno radi na Konzervatorijumu u Ženevi.
Matej Zupan je rođen 1970. godine u Sloveniji. Osnovne i magistarske studije završio je na Muzičkoj akademiji u Ljubljani kod profesora Feđe Rupela, a kasnije se usavršavao kod Marija Ančilotija, kao i na majstorskim kursevima koje su vodili Trevor Vaj, Mišel Debost, Peter-Lukas Graf i Džejms Galvej. Pobednik je nekoliko domaćih takmičenja.
Od 1996. do 2008. godine bio je prvi flautista Slovenačkog nacionalnog radio orkestra.
Kao član „Ariart“ duvačkog kvinteta, „Academia Ars Musicae“ kamernog orkestra, nedavno osnovanog Ansambla za novu muziku „MD7“, kao i Kamernog orkestra solista slovenačkog udruženja kompozitora intenzivno je nastupao u Sloveniji, Evropi i Severnoj i Južnoj Americi. Snimao je za slovenački Radio i Televiziju, RAI i Orf.
Zaposlen je kao profesor na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Ljubljani.
* * *