Žiri ’19.

Takmičare ocenjuje žiri sastavljen od istaknutih međunarodnih i domaćih instrumentalista i pedagoga. Član žirija koji je u srodstvu sa kandidatom ili je u trenutnom profesionalnom kontaktu sa kandidatom ne može da ocenjuje tog kandidata. Takmičar koji izvodi program duži od propisanog može biti prekinut tokom izvođenja.

Žiri desetog Takmičenja „Anton Eberst“ (abecednim redom):


HAN GUOLIANG (Kina)

Diplomirao je na Kineskom centralnom muzičkom konzervatorijumu u Pekingu, a 1988. godine je dobio stipendiju da nastavi master studije na Fakultetu umetnosti, Univerzitet u Bostonu.

Poslednjih godina nastupa u Evropi, Americi i Aziji. Sa Kineskim simfonijskim orkestrom nastupao je u Kini i inostranstvu sa svetski poznatim dirigentima kao što su Čarls Dutoa, Isak Štern, Jehudi Menjuhin, Seidži Ozava, Mstislav Rostropovič, Li Delun i drugi.

Trenutno radi kao profesor flaute na Kineskom centralnom muzičkom konzervatorijumu u Pekingu i kao solo flautista Kineskog simfonijskog orchestra. Takođe je predsednik Kineskog udruženja flautista.

BINBIN HU (Kina)

Osnovne studije je pohađala na Kineskom centralnom muzičkom konzervatorijumu, a master studije je završila na Univerzitetu u Pekingu. Trenutno je zaposlena kao vanredni profesor muzičkog odseka u školi Pekinške opere. Osvojila je nagrade za najboljeg instruktora odseka za kulturu, Kineskog udruženja flautista i Kineskog muzičkog udruženja. Njeni đaci, koji su učestvovali na domaćim i inostranim takmičenjima, su osvajali visoke nagrade i pohvale. Godine 2014. je primila Chunhui nagradu škole Pekinške opere.

LJUBIŠA JOVANOVIĆ (Srbija)

Diplomirao je i magistrirao u Beogradu u klasi prof. Miodraga Azanjca. Usavršavao se  u klasi prof. Kristijana Lardea u Parizu  gde stiče Diplome Superieur de Concertiste 1983. godine. Nakon toga ostvaruje dugogodišnju saradnju sa Orel Nikoleom, jednim od najvećih muzičara i flautskih pedagoga XX veka. Svirao je na svim značajnim festivalima u bivšoj Jugoslaviji, kao i u Francuskoj, Švajcarskoj, Italiji, Austriji, Nemačkoj, Rusiji, Rumuniji, Velikoj Britaniji, Alžiru, Finskoj, Danskoj, Španiji, Ukrajini, Južnoj Africi, Norveškoj i Argentini.

Ljubiša Jovanović je osvojio Prvu nagradu za interpretaciju na  Internacionalnoj godišnjoj reviji kompozitora u Sremskim Karlovcima i  Novom Sadu 1992. godine, i u Beogradu 1998. godine, »Zlatni Beočug«  za  umetnička dostignuća, 1992. godine, Godišnju nagradu  Udruženja  muzičkih umetnika Srbije 1992 i 2018. godine, kao i nagradu Beogradskog fonda  za kulturu za najbolje koncerte  u Beogradu 1987,1989, 1991. i 1992.  godine. Dobitnik je Zlatne medalje povodom 75 godina od nastanka  Beogradske filharmonije (1998) i Srebrne medalje Univerziteta  umetnosti za dostignuća u unapređenju nastave (2000),  Nagrade  Grada Beograda za 2008. i 2013. godinu, Svetosavske nagrade za 2009. godinu, kao i Nagrade “Aleksandar Pavlović”, Udruženja kompozitora Srbije za 2017. godinu, te Povelje 60 godina II Programa Radio Beograda za dugogodišlju saradnju i doprinos radio stvaralštvu u Srbiji (2018) i nagrade časopisa “Muzika klasika” za najboljeg izvođača u Srbiji 2018. godine.

Stalni je član Ansambla za novu muziku i tria Anima. Vodio je majstorske kurseve u Nemačkoj, Argentini, Italiji, Ukrajini, Norveškoj, Kini, Južnoj Africi, Španiji, Luksemburgu, Švedskoj, Rumuniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji.

Ljubiša Jovanović je nastupao sa nekim od najvećih flautista  današnjice: Orel Nikoleom, Irenom Grafenauer, Emanuel Pajiem,  Mišel Debostom, Kristian Lardeom, Guoliang Hanom, Jiben Kimom. Njegovi snimci nalaze se na više  od 50 CD izdanja. Tokom više od 40 godina  umetničke aktivnosti, premijerno je izveo više od 100 koncertantnih, solističkih i  kamernih kompozicija srpskih autora.

Tokom 25 godina radio je kao solo flautista Beogradske opere i baleta  (1978-88), Simfonijskog orkestra Radio Televizije Beograd (1988-89) i Beogradske filharmonije (1989-2004). Na Fakultetu  muzičke umetnosti u Beogradu je zaposlen  od 1994. godine,  sada u  zvanju redovnog profesora za predmet flauta. Od 2002. do 2009.godine bio je  prodekan za umetničko – naučni rad na FMU. Osnivač je i predsednik  Profesionalnog ansambla Camerata Serbica (2004).  Od 2010. godine je umetnički rukovodilac i dirigent ansambala  Lola Klasik, a 2013. godine osniva festival BUNT. Ljubiša Jovanović je umetnik „Haynes flutes“, zajedno sa flautistima kao što su Džejms Golvej i Emanuel Paji.

LAURA LEVAI AKSIN (Srbija)

Rođena je u Subotici. Diplomirala je i magistrirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Marijana Egića. Studije je nastavila u Parizu u klasi prof. Kloda Lefebrea i prof. Patrika Galoa,  i završava ih sa „1er prix de superieur“ i „1er prix d’exellence à l’unanimité du jury“. Usavršavala se na brojnim majstrorskim kursevima kod renomiranih solista i pedagoga.

Dobitnica je prvih i specijalnih nagrada na republičkim i saveznim takmičenjima. Laureat je takmičenja Muzičkih umetnika Jugoslavije u Zagrebu. Na šestoj Međunarodnoj tribini kompozitora u Beogradu dodeljena joj je Prva nagrada za interpretaciju savremenih dela.

Nastupala je kao solista sa mnogim simfonijskim i kamernim orkestrima u zemlji i inostranstvu. Održala je veliki broj resitala i kamernih koncerata u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Francuskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Holandiji, Nemačkoj, Švajcarskoj, Italiji, Mađarskoj, Slovačkoj, Češkoj, Rusiji, Portugalu, Grčkoj, Izraelu.

Svirala je na značajnim festivalima: NOMUS, Zagrebački bijenale, Glazbena tribina u Opatiji, Muzičke svečanosti u Subotici i Somboru, Letnji festival u Herceg Novom, Grad teatar u Budvi, Flauta Fest u Beogradu, BELEF, Europhonija u Zagrebu, Sabato Serra u Torinu (Italija), Kotor Art festival, Pariska jesen, Festival modernih umetnosti u Berlinu, Festival evropske avangarde u Lajpcigu, Festival d’Avignon (Francuska), Festival flauta u Bekešu (Mađarska), festivalima u Patrasu i Afitosu (Grčka).

Laura Levai Aksin je solo flautistkinja Vojvođanskog simfonijskog orkestra. Bavila se i orkestarskim muziciranjem kao solo flautistkinja orkestra Opere Srpskog narodnog pozorišta i kamernog orkestra Camerata Academica (Novi Sad) i ansambla za novu muziku Musica viva. Za vreme boravka u Francuskoj bila je član ansambla Formatio, Theatre Jel i orleanskog Orkestra flauta. Član je trija flauta Density, duvačkog kvinteta Synergia 5 i kamernog trija sa Ritom Kinkom (klavir) i Markom Josifoskim (violina).

Snimala je za mnoge radio i TV centre u regionu, Mađarsku TV, Češku RTV, RTV Dortmund i RAI. Izdala je kompakt diskove za Recommended Records iz Londona, EOS it Graca, Visio Mundi, SKC  iz Novog Sada itd.

Bavi sa pedagoškim radom kao redovni profesor flaute na Akademiji umetnosti u Novom Sadu i Akademiji umetnosti u Banja Luci. Održala veliki broj majstorskih kurseva, a kao član žirija prisutna je na međunarodnim i domaćim takmičenjima i festivalima.

JASNA MARKOVIĆ VUJANOVIĆ (Srbija)

Rođena je u Tuzli 1973. godine, gde je završila osnovnu i srednju muzičku školu. Kao učenica učestvovala je na mnogim takmičenjima na kojima je osvajala brojne visoke republičke i savezne nagrade.

Nakon pohađanja letnjeg kursa Akademije umetnosti u Novom Sadu,  a na poziv svog budućeg profesora, Marijana Egića, upisuje se na prvu godinu sudija 1990. godine,  sa 17 godina.

Za vreme studija pohađala je kurseve renomiranih flautista (Renata Grajs – Armin, 1992. i 1994. u  Italiji), učestvovala u radu mađarske sekcije flautista u Šopronu, bila  polaznik kursa profesora Petera Lukasa – Grafa,  a nakon studija i kurseva Sofi Šerije, Janoša Balinta, Gergelja Iceša.

U Muzičkoj školi „Isidor Bajić“ zaposlena je od treće godine studija. Potvrda njenih pedagoških rezultata su, pored brojnih nagrada njenih učenika, i višekratni pozivi za rad u velikom broju žirija domaćih i međunarodnih takmičenja: Međunarodni festival flautista u Valjevu,  Republičko takmičenje,  Festival muzičkih škola u Zaječaru, Takmičenje duvača u Lazarevcu, Takmičenje drvenih duvača Požarevcu, Mladi virtuoz u Beogradu, Anton Eberst u Novom Sadu, takmičenje Slavenski u Beogradu, kao i priznanje za najuspešnijeg pedagoga 1995. godine na Takmičenju kamernih sastava u mađarskom gradu Balašađarmatu, kao i na takmičenju  Femus u Subotici, 2016. godine.

Dobitnik je nagrade Zajednice muzičkih i baletskih škola Srbije za dugogodišnje rezultate u radu 2015. godine.

Od oktobra 2006, kada je izabrana za predsednika Vojvođanske stručne komisije za flautu, bila je organizator nekoliko seminara: flautiste Gergelja Iceša, kao i seminara Vikend otvorenih vrata 2007. i 2008. godine, na kome je uzelo učešća preko 20 kolega iz Vojvodine, sa svojim učenicima.  Školske 2009/10. godine, seminar Vikend otvorenih vrata postaje akreditovan, uz Janoša Balinta kao gosta predavača. Redovno učestvuje u izradi propozicija za Republičko takmičenje i međunarodno takmičenje Anton Eberst. Od 2018/19. školske godine je i koautor onlajn seminara “’Muzika uz pomoć računara“, kroz koji je prošlo oko sto nastavnika samo u toku ove školske godine. Koristi se računarom (MS Office, WordPress).

Kao član UG “Družiciranje“, a kao predavač, učestvuje u radu letnjeg muzičkog kampa na Gučevu, dve godine unazad.

Njeni učenici osvajaju visoke nagrade i redovno učestvuju na svim relevantnim takmičenjima u zemlji, od samih početaka njene pedagoške karijere sve do današnjih dana.

Sa kamernim ansamblima trio  “Anima” , trio „MaesTre“ i trijom „Da kamera“ nastupala je na domaćim festivalima.

Rukovodilac je duvačkog odseka u MŠ Isidor Bajić i koordinator internacionalnog projekta Triorka 2, u okviru koga je pripremala naše i strane učenike za orkestarske kampove (i učestvovala u radu istih) u Nemačkoj i Velikoj Britaniji.

Od 2019. godine obavlja dužnost pomoćnika direktora za kulturnu i javnu delatnost Muzičke škole Isidor Bajić u Novom Sadu, u okviru koje se bavi organizacionim aktivnostima u samoj školi, predstavlja školu u medijima, uređuje stranice na društvenim grupama i ostvaruje saradnju sa institucijama kulture.

Tečno govori engleski jezik, prevodila je stručnu literaturu sa engleskog jezika.

Majka je dvoje dece.

RADMILA RAKIN MARTINOVIĆ (Srbija)

 

Diplomirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 1984. godine, gde je stekla i zvanje magistra umetnosti – umetnička disciplina flauta, 1987. godine, u klasi prof. Marijana Egića. Usavršavala se kod Bruna Kavala. Još kao jedan od najboljih đaka i izvanredan student učestvovala je na brojnim takmičenjima i osvajala najviše nagrade (ukupno 16 prvih nagrada).  Po završetku školovanja bavi se solističkom i kamernom delatnošću (u duu i sa triom flauta “Density“). Učestvovala je na najznačajnijim muzičkim manifestacijama u Jugoslaviji i nastupala kao solista sa brojnim orkestrima u zemlji. Snimala je za brojne radio i TV stanice u zemlji i inostranstvu. Snimila je CD u produkciji Izdavačke kuće „EOS“  iz Graca (Austrija).

Pedagoški rad započinje na drugoj godini studija 1981. god. kao profesor flaute u Muzičkoj školi „Isidor Bajić“ u Novom Sadu, gde je i danas zaposlena. Bila je član svih jugoslovenskih žirija za flautu, a takođe i član Međunarodnog žirija na takmičenju „Petar Konjović“u Beogradu. Profesor je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu za predmete Metodika nastave flaute i Metodika nastave duvačkih instrumenata od oktobra 1999. godine. Od školske 2001 do 2005 godine bila je predavač na Muzičkoj akademiji na Cetinju. Ima zvanje redovnog profesora za navedene predmete.

Mr Radmila Rakin-Martinović je direktor Muzičke škole „Isidor Bajić“ u Novom Sadu od 1996. godine. Vrhunske rezultate koje MŠ „Isidor Bajić“ postiže na svim relevantnim takmičenjima (sedam puta uzastopno najbolja muzička škola u Srbiji) na primeren način su prezentovani i obeležavanjem tri velika jubileja: 130 godina od rođenja Isidora Bajića i 90 i 100 godina od osnivanja Bajićeve Muzičke škole. Bila je izvršni producent na dva CD-a koje je objavila Muzička škola „Isidor Bajić“ u saradnji sa Radio Novim Sadom.  Bajićeva Muzička škola je dobitnik najprestižnije nagrade u oblasti kulture i umetnosti – Vukove nagrade za 1999. godinu, kao i internacionalne nagrade za najbolji imidž u 2004. godini „New Millennium Award – International Award for the Best Trade Name“ (Madrid, Španija). Ceneći njen kompletan rad, Kulturno-prosvetna zajednica Vojvodine joj je dodelila nagradu „Iskra kulture“ za 1999 godinu. Osnivač je i direktor Memorijala «Isidor Bajić» i Međunarodnog takmičenja „Anton Eberst“. Dobitnik je zlatne značke „Qlobal Quality Management“ za najboljeg menadžera u 2004. godini (Madrid, Španija). Februara 2005. godine Radmila Rakin Martinović je dobila Godišnju nagradu Zajednice muzičkih i baletskih škola Srbije, za izuzetne rezultate u umetničkom i pedagoškom radu u toku 2004. godine. Skupština Grada Novog Sada 25. novembra 2005. godine, dodelila je mr Radmili Rakin Martinović „Novembarsku povelju“ Grada Novog Sada, za izuzetne rezultate i dostignuća ostvarena na polju umetnosti, pedagogije, unapređenja muzičkog školstva i doprinos u afirmaciji Muzičke škole „Isidor Bajić“ u zemlji i inostranstvu. Januara 2006. godine mr Radmila Rakin Martinović primila je Svetosavsku nagradu Ministarstva prosvete i sporta Republike Srbije, za doprinos razvoju obrazovanja u  2005. godini.

ŽOLT ROMOŠ (Mađarska)

Rođen je 1969. godine u Komadiju, u Mađarskoj. Završio je osnovne i doktorske studije na Muzičkoj akademiji „Franc List“. Pohađao je veliki broj majistorskih kurseva kod umetnika kao što su Andraš Adrojan, Žan Klod Žerar, Žan Pjer Rampal, Janoš Balint, Zoltan Đenđeši, Ištvan Matuz.

Podučavanjem se bavi od 1991. godine  i stekao je iskustvo tokom svoje nastavničke karijere u radu sa učenicima od osnovnog do visokog obrazovanja. Njegovi đaci su uspešni na mnogobrojnim takmičenjima i festivalima u Mađarskoj i inostranstvu. Šef je duvačkog odseka Mađarskog društva nastavnika muzike (ZETA) od 2014. Često je član žirija na domaćim i međunarodnim takmičenjima. Osim toga, organizuje majistorske kurseve, javne časove, kurseve i časove za studente završenih osnovnih studija u Mađarskoj i inostranstvu.

Bio je član simfonijskog orkestra Matav od 1992. do 1998. godine. Takođe je asistent Festivalskog orkestra Budimpešte. Kao član orkestra nastupao je u skoro svim evropskim državama, Sjedinjenim američkim državama i Kanadi. Od osnivanja učestvuje u projektima ansambla Compon. Mnoga savremena muzička dela su posvećena ovom umetniku  (na primer kompozicije Žoltana Jeneia, Barnabaš Dukaja, Jožefa Šaria). Kao predavač i izvođač redovno sarađuje sa sledećim kompozitorima: Barnabaš Dukai, Žolt Šerei, Jožef Šari, Mate Hološ. Vodio je kurs savremene muzike na Fakultetu muzike i vizuelne umetnosti, Univerziteta Peč od 2001. do 2015. godine. Zajedno sa prijateljima je 2000. godine osnovao Kvarteta flauta Čepel, koji redovno nastupa na koncertima i festivalima.

MATEJ ZUPAN (Slovenija)

Profesor je na Muzičkoj akademiji, Univerzitet u Ljubljani. Od 1996. do 2008. godine bio je prvi flautista Slovenačkog nacionalnog radio orkestra. Osnovne i magistarske studije završio je na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi profesora Feđe Rupela, a kasnije se usavršavao kod Marija Ančilotija, kao i na majstorskim kursevima koje su vodili Trevor Vaj, Mišel Debost, Peter-Lukas Graf i Džejms Galvej. Osvojio je mnogobrojne prve nagrade i druge pohvale na državnim takmičenjima.

Kao član „Ariart“ duvačkog kvinteta, „Academia Ars Musicae“ kamernog orkestra, Ansambla za novu muziku „MD7“, Kamernog orkestra solista slovenačkog udruženja kompozitora, i kao solista intenzivno nastupa u Sloveniji, Evropi i Severnoj i Južnoj Americi. Snimio je pet kompakt diskova za Radioteleviziju Slovenije, RAI i ORF.

Comments are closed