Žiri ’12.

Takmičare ocenjuje žiri sastavljen od istaknutih međunarodnih i domaćih instrumentalista i pedagoga. Član žirija koji je u srodstvu sa kandidatom ili je u trenutnom profesionalnom kontaktu sa kandidatom ne može da ocenjuje tog kandidata. Takmičar koji izvodi program duži od propisanog može biti prekinut tokom izvođenja.

Nakon završetka takmičenja svakom takmičaru biće omogućen kontakt sa članovima žirija. Odluke žirija su konačne i neopozive.

Članovi žirija V Takmičenja „Anton Eberst“ su:

BELA KOVAČ (Mađarska) rođen je 1937. godine u Tatabanji.  Muzičko obrazovanje započeo je kao devetogodišnjak u lokalnoj muzičkoj školi, prvo učeći klavir, a potom klarinet.  Diplomirao je na “Franc List” muzičkoj akademiji u Budimpešti, a karijeru profesionalnog muzičara započeo je kao solo klarinetista Mađarske državne opere i Filharmonijskog orkestra Budimpešte.

Godine 1975. dobio je poziv da postane predavač na Muzičkoj akademiji “Franc List” u Budimpešti (Mađarska) kao profesor klarineta.  Četrnaest godina kasnije nastavio je pedagošku delatnost i na Univerzitetu muzike u Gracu (Austrija) gde je stekao titulu Profesor Emeritus.  Tokom 2004. godine bio je angažovan kao gostujući profesor na Muzičkom konzervatorijumu u Udinama (Italija).

Kao izvođač i predavač, Bela Kovač je nastupao u mnogim zemljama, koncertnim dvoranama i studijima širom sveta.  Tokom koncertnih turneja kao solista, član raznih kamernih sastava i kroz učešće u radu žirija na takmičenjima imao je priliku da sarađuje sa mnogim istaknutim muzičarima Mađarske i drugih zemalja.  Dobitnik je mnogih nagrada i priznanja, među kojima se ističu Nagrada Franc List (1964), Priznanje Istaknuti umetnik (1972), Nagrada za izuzetne umetničke rezultate (1977), Košut nagrada (1988) i Bartok-Paštori nagrada (2002).

vrh strane

DAVOR REBA (Hrvatska) je istaknuti hrvatsli klarinetista i predavač.  Školovao se kod profesora Đovanija Kavalinija i stekao diplomu osnovnih i magistarskih studija kod profesora Josipa Tonžetića na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.  Reba je završio specijalizaciju u Antverpenu kod profesora Valtera Bozkensa i usavršavao se u okviru mnogih seminara.  Osvojio je prvu nagradu na poslednjem održanom takmičenju učenika klarineta u bivšoj Jugoslaviji.

Održao brojne resitale u Hrvatskoj i u inostranstvu (Slovenija i Belgija) sa istaknutim pijanistima (Ljubomir Gašparević, Darko Domitrović, Veljko Glodić, Marina Pletikosa, Martina Cukrov, Vlasta Giura, Lana Bradić, En Meri Vajts i mnogim drugim).  Nastupao je kao solista sa Zagrebačkom filharmonijom,  Hrvatskim kamernim orkestrom i Zadarskim kamernim orkestrom.  Nastupao je i sa mnogim kamernim sastavima (Cantus, Zagrebački gudački kvartet, Porin kvartet, Arundo Donex kvartet klarineta, Crowind duvački kvintet, Varaždinski kamerni orkestar i Hrvatski kamerni orkestar).

Reba je jedan od suonivača Duvačkog kvinteta ZF i Septeta Ad libitum ZF sa kojima redovno nastupa.  Od 1997. godine angažovan je kao stalni član Zagrebačke filharmonije, a od 2001. godine deluje na mestu solo klarinestiste. Sa Zagrebačkom filharmonijom nastupao je na turnejama širom Evrope, Japana i Meksika i ostvario saradnju sa mnogim svetski poznatim dirigentima i solistima.  Reba je predstavljao Hrvatsku kao član Svetskog filharmonijskog orkestra u Parizu 2006. godine.  Zaposlen je kao asistent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.  Redovno drži letnje kurseve u Medulinu (Istra) i Pučišću (ostrvo Brač, Hrvatska).  Jedan je od osnivača Hrvatskog udruženja klarinetista.

vrh strane

TADEJ KENIG (Slovenija), solo klarinetista SNG Opere i baleta u Ljubljani i docent na Akademiji za glasbo Univerziteta u Ljubljani, je jedan od najuspešnijih muzičara današnjice. Diplomirao je u klasi Slavka Goričara na Akademiji za glasbo u Ljubljani, i završio postdiplomske studije sa najvišim ocenama – Solistendiplom na „Hochschule fur Musik der Stadt Basel“ u klasi Fransoa Bende. Dobitnik je više prvih nagrada kako na domaćim, tako i na međunarodnim takmičenjima. Bio je apsolutni pobednik na takmičenju „Marco Fiorindo“ u Torinu (Italija), u kategoriji „selezione clarinetto solista“.

Njegova koncertna delatnost obuhvata kako koncerte u Slovenij, tako i koncerte u inostranstvu (Austrija, Italija, Nemačka, Švajcarska, Francuska, Velika Britanija, Hrvatska, Srbija, Indija, Brazil…) gde nastupa kao solista i kamerni muzičar, ali i sa orkestrima: Slovenskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom mesta Basel, Kamernim orkestrom iz Bratislave, SNG Operom i baletom iz Ljubljane i Ansamblom Cantus. Sarađivao je sa sledećim dirigentima: Marko Letonja, Stefan Saderling, Otmar Maga, Loris Voltolini, Berislav Šipuš… Član je duvačkog kvinteta ARTvento.

Učestvovao je na velikom broju međunarodnih festivala savremene muzike: Bijenale Zagreb (Hrvatska), Electromediaworks Atina (Grčka), S.O.U.N.D (Škotska)… Na tim festivalima je sarađivao sa solistima i dirigentima kao što su : Feliks Rengli, Serđo Acolini, Hajnc Holiger, Ričard Kreg, Roberto Fabrićijani, Rohan de Saram, Krištof Penderecki, Jirg Heneberger, Jirg Vitenbah, Adam Skot Nil, Robert Skot Tompson, Pit Stoleri i drugi.

Njegova diskogafija obuhvata sledeća izdanja: „Dialogue de l`ombre double“ – 2007, Cantus d.o.o. Zagreb HDS; „Molly Brallaghan, Quintet ARTvento and friends“ – 2008, Whoopee Records, Nemačka; „Vivid Air“ –  2010, Aucourant Records, SAD; „Alojz Ajdič – Skladbe za klarinet“ – 2010, KD ADRIARS, Slovenija; „Pihalni kvintet ARTvento – skladbe slovenskih skladateljev“ – 2011, KD ADRIARS, Slovenija; „Pushing Forward“ – 2011, KD ADRIARS, Slovenija, 2012, , Aucourant Recorsd, SAD.

Održao je veliki broj majstorskih kurseva u Ljubljani, Berlinu, Bazelu (Musikakademie der stadt Basel), Luganu (Conservatorio della Svizzera Italiana), na Univerzitetu u Aberdenu, u Centru izvrsnosti u Varaždinu, u Areni u Puli…

Bogatu karijeru Tadeja Keniga redovno prate briljantne kritike kako domaćih, tako i stranih medija.

vrh strane

NIKOLA SRDIĆ (Srbija) diplomirao je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu (1975) u klasi prof. Bruno Bruna, a dve godine kasnije stekao je i titulu magistra klarineta, kod istog profesora. Stručno se usavršavao u Parizu kod eminentnog profesora Uliz Delkluza kao stipendista francuske vlade.

Dosadašnju umetničku karijeru obeležile su brojne prve nagrade na takmičenjima tadašnje Jugoslavije, specijalna nagrada Bavarske Radio Televizije i učešće u finalu Međunarodnog Konkursa (Minhen, 1973).

Kao solista i kamerni muzičar gostovao je u svim značajnim muzičkim centrima Jugoslavije, kao i u Francuskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Holandiji, Češkoj, Rumuniji, Rusiji, Slovačkoj, Mađarskoj, Nemačkoj. Nastupao je sa Beogradskom, Zagrebačkom, Makedonskom, Sarajevskom, Vojvođanskom, Temišvarskom i filharmonijom Gornje Češke, Novosadskim i Mostarskim kamernim orkestrom, Kamernim orkestrom „Dušan Skovran“ (preko pedeset koncerata), Gudačima Svetog Đorđa, kao i gudačkim kvartetima Klima, Kodaly, Moyses, Tartini, Beogradski gudački kvartet, Srpski gudački kvartet i dr.

Među nastupima na muzičkim festivalima izdvajamo Ohridsko Leto, Bratislavsko leto, Dubrovačke letnje igre, Večeri na Griču, Muzički festival u Talinu (Estonija), Janačekov Maj (Ostrava), Festival u Košicama…

U zvanju je redovnog profesora na Akademiji umetnosti u Novom Sadu i Akademiji umjetnosti u Banja Luci.

vrh strane

ĐURO PETE (Srbija) završio je nižu i srednju muzičku školu u Osijeku u klasi prof. Vjekoslava Burića. Osnovne studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu upisao je 1980. godine, a diplomirao u klasi prof. Mihajla Kelblija 1984. godine. Magistarske studije upisao je 2006. godine, a magistrirao je 2009.godine u klasi prof. Nikole Srdića. Pohađao je kurseve kod M. Arinjona (Pariz), J. Kotara i M. Bekavca (Slovenija), Ž. Satmarija (Budimpešta). Kao student postigao je zapažene rezultate osvajajuću nagrade na takmičenjima (drugu nagradu na Takmičenju mladih umetnika Jugoslavije u Zagrebu 1983. Godine, prvu nagrada na Pokrajinskom takmičenju učenika i studenata 1981. godine u Novom Sadu, prvu nagradu na Saveznom takmičenju u Sarajevu 1981. Godine, prvu nagradu na Festivalu omladine Srbije u Knjaževcu). Pored niza solističkih nastupa i resitala, nastupao je sa Omladinskom filharmonijom iz Pečuja (Mađarska), Vojvođanskom omladinskom filharmonijom, kao i sa Kamernim orkestrom Akademije umetnosti. Kraće vreme svirao je kao solista u ansamblu opere HNK u Osijeku. Snimao je za RTV Novi Sad i TV Zagreb.

Svoj pedagoški rad, počeo je u muzičkoj školi “Josip Slavenski”u Novom Sadu , a od 1987. godine stalno je zaposlen kao profesor klarineta u Muzičkoj školi “Isidor Bajić” u Novom Sadu. Sa svojom klasom postigao je značajne rezultate, koji se ogledaju u nizu od više desetina prvih nagrada i priznanja na međunarodnim i domaćim takmičenjima i festivalima. Njegovi učenici su dobitnici najviših priznanja, laureati na gotovo svim takmičenjima klarinetista u zemlji. 2008. godine učenik Radovan Turović osvojio je treću nagradu na Prvom međunarodnom takmičenju ”Anton Eberst” u Novom Sadu, a 2010. godine učenik Bogdan Bikicki je osvojio prvu nagradu na istom takmičenju. Učestvuje u radu zimskih i letnjih škola klarineta, koje vodi prof. Nikola Srdić, kao asistent-predavač. Višegodišnji je učesnik u radu žirija Republičkog takmičenja, kao i predsednik ili član žirija na takmičenjima drvenih duvača u Požarevcu, „Davorin Jenko“ u Beogradu i Majskim susretima drvenih duvača u Lazarevcu. Organizator je nekoliko koncerata mladih klarinetista u Subotici, Zrenjaninu, Bačkoj Palanci, Kuli, Somboru i Novom Sadu u cilju promovisanja i popularizacije klarineta i klasične muzike. Za svoj rad nagrađen je godišnjom nagradom Zajednice muzičkih i baletskih škola Srbije 2010. godine. Ostvaruje značajne kontakte u međunarodnoj saradnji sa kolegama iz mnogih zemalja Evrope i SAD.

vrh strane

MAKSIMILIJANO MARTIN (Španija) velikom brzinom stiče reputaciju jednog od najuzbudljivijih i najharizmatičnijih muzičara svoje generacije.  Nakon što je 2002. godine pobedio na Takmičenju Podijum mladih umetnika i iste godine zauzeo poziciju solo klarinetiste Škotskog kamernog orkestra, debitovao je u Vigmor holu (London), Kraljičinoj dvorani (Edinburg), Kraljevskoj koncertnoj dvorani Glazgova, Bridžvoter holu (Mančester), Sv. Dejvids holu (Kardif), Koncertnoj dvorani Perta, Holu Sv. Džordža (Bristol), na festivalima u Brajtonu, Njuberiju i Ist nuku kao i van zemlje na Festivalu u Talinu (Estonija), Festivalu  “Palau de la Musica Catalana” (Barselona) i Festivalu Teatro Monumental (Madrid).

Kao solista, izveo je sve značajne koncerte napisane za klarinet i orkestar sa ansamblima poput Škotskog kamernog orkestra, Kamernog orkestra Evrope, Simfonijskog orkestra Tenerifa i Makedonske filharmonije kojima su dirigovali Brugen, Mance, Antonini, Svensen, MekGegan, Ticiati i Gracioli.

 Na polju kamerne muzike ostvario je saradnju sa Londonskim duvačima, ansamblom “Hebrides” i gudačkim kvartetom “Doric”, kao i umetnicima među kojima su Moris Burže, Serđo Azolini, Aleksander Janiček, Peka Kusisto, Kristian Zaharias, Pol Luis, Piter Hil, Skot Mičel, Majkl Kolins, Džulian Milford, Merien Torsen, Džek Libek, Bengt Forsberg, Aleksander Meljnikov, Pol Majer, Džuho Pohjonen, Lir Viliams, Kerolajn Vidman, Radovan Vlatković, Ketrin Broderik, Tomas Kerol i Karen Kargil.

Nastupao je u mnogim značajnim koncertnim dvoranama i u okviru prestižnih festivala (Beč, Lucern, London, Salcburg, Brisel, Amsterdam, Rim, Berlin, Hanover, Keln, Lids, Majami, Madrid, Cirich, Pariz itd.),  sa orkestrima poput Londonskog simfonijskog orkestra, Kamernog orkestra Evrope, Simfonijskog orkestra grada Birmingema, orkestra Halea, orkestra Kadakesa, Filharmonijskog orkestra Bergena, Minhenskog kamernog orkestra i Simfonijskog orkestra Galicije, ostvarivši saradnju sa dirigentima među kojima su Abado, Haitink, Kolin Dejvis, Makeras, Mariner, Berglund, Lopez Kobos, Elder, Krivine i  Liton. Bio je član Španskog nacionalnog omladinskog orkestra i Omladinskog orkestra Gustav Maler.

Njegov debi album “Fantasia” i snimak Mocartovog  koncerta za klarinet sa Škotskim kamernim orkestrom koji je objavila izdavačka kuća “Linn Records” kritičari su visoko ocenili. Za “Linn Records”, Martin je takođe snimio Mesijanov Kvartet za kraj vremena sa ansamblom “Hebrides”.  Njegov poslednji CD, „Vibraciones del Alma“, izašao je prošle godine i već je postigao zapažen uspeh.

Martin je studirao na Kraljevskom koledžu za muziku u Londonu kao dobitnik prestižne stipendije Vilkins-Makeras, a diplomirao je sa najvišim ocenama osvojivši nagrade Frederik Trston i Zlatni jubilej.  Među njegovim profesorima su Džoen Enrik Luna, Ričard Hosford i Robert Hil.  Nastupao je kao član Londonskog Konkord ansambla čiji je album “St Petersburg” u izdanju “Orchid Classics” poglašen za CD nedelje u časopisu Telegraf.  Snimio je CD sa “Gian Carlo Menotti Triom” za “Champs Hill Records” čije je objavljivanje u pripremi.

vrh strane

IV SEVER (Francuska) se školovao na više nacionalnih muzičkih škola u Francuskoj. Diplomu koncertnog klarinetiste stekao je 1981. godine na „Ecole normale de Musique“ u Parizu. Poseduje takođe licencu za predavanje muzikologije.  Dobitnik je više nagrada među kojima se posebno ističu priznanje Fondacije Cifra (1984) i Fondacije Menjuhin (1988).  Pokazujući širinu pristupa različitim izvođačkim aspektima, uključuje se u mnoge vidove kamernog muziciranja. Sa grupom za eksperimentalnu muziku u Buržeu i Centrom za muziku u Blank-Menil, ostvario je brojne projekte vezane za interpretaciju nove muzike (G. Grize, J. B. Maš, J. I. Boser, J. Rimer…).  Redovno koncertira sa harmonikašem Maksom Boneom, izvodeći i premijere dela (Hosokava, Kilonen), kao i adaptacije džez i argentinske muzike za klarinet i bandoneon. Pod pokroviteljstvom Muzičke omladine Francuske ova dva umetnika su realizovala mnogobrojne cikluse koncerata.  Još jedan od aspekata aktivnosti vezanih za kamernu muziku Iv Severa je saradnja sa gudačkim kvartetima poput „Castagneri“ gudačkog kvarteta, „Danel“ gudačkog kvarteta, „Debussy“ gudačkog kvarteta i „Manfred“ gudačkog kvarteta, kao i sa pijanistima svetskog renomea među kojima su Aleksandar Rabinovič, Emil Naumov i Tunde Hajdu.

Tokom šestogodišnjeg sviranja u pariskoj operi stekao je bogato iskustvo u orkestarskom izvođaštvu.  Kao solista je nastupao sa mnogim francuskim ansamblima izvodeći koncerte Moltera, Mocarta, Štamica i Koplanda.  Redovno učestvuje na različitim festivalima umetničke muzike u Francuskoj, među kojima su Perigord, Ile de France, Folles journees des Nantes festivali. Internacionalna izvođačka karijera vezana je za nastupe u Nemačkoj, Mađarskoj, Kini i Japanu. Pedagoškom delatnošću zvanično se bavi od 1988. godine,  na „Conservatoire de Nantes“. Majstorske kurseve često održava u Kini i Francuskoj. Stalni je član stručnih ispitnih komisija na CNSM de Paris i CNSM de Lion.

vrh strane

Comments are closed